עדויות אחיות ומטפלים – קורס מיומנויות אימון בריאות

בראשית הסיכום אני מרגישה צורך עז להודות על הזכות שיכולתי להשתתף בקורס שהיה מהנה. מעניין, מלמד ומצייד בארגז כלים. לזאת ללא ספק תרמה אישיותך המיוחדת שהקרינה המון שלווה, הקשבה ושיתוף. שינוי נתפס בד"כ כדבר קשה עד בלתי אפשרי .גם בעיני לעיתים זה נראה כך והקורס הזה לימד אותי ונתן לי כח להאמין שזה ניתן ואף הדגים לי זאת ע"י הסימולציות וההדגמות השונות שליוו אותו. תודה על הקורס הנפלא
רונית פיניש אלוש, אחות, מכבי שירותי בריאות, קורס מיומנויות אימון בריאות לאחיות,מחזור 7, וולפסון

בקורס נחשפתי למיומנויות קליניות המניעות לשינוי וללקיחת אחריות של המטופל לבריאותו, העצמת המטופל העמדתו במרכז כמומחה למצבו, הגברת המוטיבציה לשינוי הפחתת התנגדות, הגברת המסוגלות לשינוי והמוכנות לשינוי . בעקבות הקורס אני משתדלת לעשות את עבודתי כאחות כמיטב יכולתי, לחשוב על ההנאה שלי מהעבודה והאינטרקציה עם המטופל וכל זאת בזכות שינוי מחשבתי – חיובי. אני לוקחת את כל מה שנלמד בקורס להמשך דרכי האישית והמקצועית.
לדעתי זה קורס חובה לאחיות. למירב היקרה, תודה רבה על הידע הנרחב שהענקת לי, נהנתי מאוד מגישתך החמה והמקצועית , נתת לי חיזוקים רבים ותנופה להמשיך בתחום זה.
יישר כוח!! הדר ביכמן, אחות, עפולה

מודה מעומק הלב על ההזדמנות הזו שנקרתה בדרכי האישית והמקצועית,ומודה לך במיוחד,לדעתי את מורה מופלאה.
נעמי ריחני, אחות, מכבי שירותי בריאות, קורס מיומנויות אימון בריאות לאחיות,מחזור 7, וולפסון
לקורס הגעתי כדי לקבל כלים שיעזרו לי קודם כל לטפל בעצמי ואח"כ באחרים. מכיוון שהייתי בשלב ה"הרהור" הרגשתי נוחות רבה כשאת והבנות קיבלתן אותי בהבנה וללא שיפוטיות לא דחפתם אותי לפעולה דבר שעזר לי בהמשך. מכאן הזינוק היה מהיר. הפחתתי בכמויות המזון, התחלתי לרקוד לעצמי, ללכת ברגל, ואף שילבתי מקלות נורדיים שנותנים לי בטחון רב ומהירות רבה יותר. במשך חודש ירדתי 3 ק"ג, התחלתי להתלבש בבגדים צבעוניים ולא רק שחורים, הרגשתי קלה יותר דבר שגרם לי לצאת להליכה לעיתים יותר תכופות. באופן מקצועי למדתי את אומנות ההקשבה וחוסר השיפוטיות להיות אמפתית ולהבין את מצבו של המטופל. להכיר בזה שלמטופל יש ידע עצמי והוא מחליט אלו דרכי פעולה מתאימות לו. אני מעודדת, לא מתפרצת ולא נותנת עצות טרם זמנן ובלי לבקש רשות. אהבתי בקורס את האמון והפתיחות שהבנות חשו אחת כלפי השנייה דבר שאפשר לחלק מהן וגם לי לחלוק בעיות כואבות ולהתמסר. אהבתי את המצגות שלימדו הרבה. ונהניתי מאוד מתרגילי האימון רכשתי כלים ומיומנויות תקשורת שעוזרים לי בחיי הפרטיים ובעבודה עם מטופלים.במהלך הקורס למדתי הרבה ממך, ויש לי רצון להמשיך ולהרחיב. אני מרגישה שתחום זה מעניין ומאתגר אותי ובעתיד יאפשר לי לשפר את חיי וחיי מטופליי.
מזל ברגמן, אחות,שירותי בריאות כללית, קורס מיומנויות אימון בריאות לאחיות, מחזור 6,בלינסון

בעיקבות הקורס אני יותר קשובה ויותר סבלנית. למדתי כי משוב הוא כלי מאד שימושי. כמטופלת בתרגול הרגשתי מוגנת וחופשיה. שסומכים עלי שאעשה ואומר את הדבר הנכון. את ההרגשה הזאת ארצה לתת למטופלים שלי. מעתה אהיה יותר אמפטית, כפי שתרגלתי בקורס. מירב, נעמת לי מאד..אנא שמרי לי מקום בקורס הבא.
רחל אור-בך, אחות, שירותי בריאות כללית, קורס מיומנויות אימון בריאות לאחיות, מחזור 6,בלינסון

ראשית , ברצוני לומר כי מאוד נהניתי מהקורס. אהבתי את צורת ההנחיה שלך, האווירה הייתה נינוחה, פתוחה ולא מעיקה. אישית למדתי והפקתי המון משיחות האימון שאת ערכת לבנות והרגשתי כי הקורס תרם להרחבת הבנתי מהו אימון לבריאות, פתח בפני אופקים וראיה חדשה כלפי הנושא. הכלים שקיבלנו בקורס היו מגוונים ובהחלט תרמו וימשיכו לתרום לי בעבודה ובאופן אישי. אני מתכוונת להמשיך ולשאול את המטופלים שאלות פתוחות שמניבות תשובות טובות יותר, לעודד גישה חיובית, לעודד הישגים גם אם הם קטנים. גם השיקוף חשוב בעיני, ואלו דברים שבהחלט ניתן להשתמש בהם גם בשיחות קצרות. בתור אחות אני צריכה לזכור לא לייעץ מוקדם מדי או מהר מדי, וכן לייעץ לאחר שהמטופל אישר זאת והעלה רעיונות משלו אם ניתן.
אורית קופלמן, אחות, קורס מיומנויות אימון בריאות לאחיות, מחזור 6,בלינסון

תודה לך, מירב, על היכולת להעביר את נושאי הלימוד בצורה כל כך ברורה, עם אנרגיות חיוביות כל הזמן. על החזון שכל אחות ואחות תקבל את הכלים והמיומנויות הללו.
מגי כהן גריסרו, אחות, מכבי שירותי בריאות, קורס מיומנויות אימון בריאות לאחיות,מחזור 7, וולפסון

כשאני מבין מה למדתי,ומה אני הולך לעשות עם זה, אני בעצם מתחיל חיים חדשים. התוכן שלמדתי שינה וממשיך לשנות את הדרך שבה תפסתי את המציאות עד עכשיו. הגעתי לקורס עם מחשבה שמאמן הוא יועץ על,מין מישהו כזה שאומר לך איך לסדר כל מיני דברים בחיים שלך טוב יותר ממה שאתה סידרת אותם עד כה. והבנתי שכל התשתית של להיות מאמן טוב בעצם מונחת על יסודות הפוכים ממה שחשבתי והאמנתי בהם עד היום. שבעצם,העזרה הכי טובה שתוכל לתת להם היא לתת להם לדבר ולהבין את עצמם יותר טוב. הרבה תובנות לומדים בזמן קצר בקורס שלך, מירב. אני מקווה שנשכיל לשמר את רובן
אם לא את כולן. ואחרי שאני לומד ומפנים את כל הדברים האלו, איך אני יכול להרשות לעצמי להתעלם מהם ולא ליישם אותם בעצמי? אז הפסקתי את הדיאטה ופשוט התחלתי להחליף מזונות פחות בריאים בכאלו שתורמים יותר לבריאותי האישית ,מנסה להחדיר את הספורט לתוך השגרה היומיומית,וגם הפסקתי לעשן.לפני חודש וחצי.
מאיר רביבו, מטפל בעיסוי ומאמן, שירותי בריאות כללית, קורס אימון בריאות למאמנים, מחזור 5, ירושלים

נרשמתי לקורס מתוך ענין וסקרנות ,שמלווה ברצון גם לגמול השתלמות.כבר עם הפגישה הראשונה הופתעתי ושמחתי על כך שהקורס נוגע בתכנים אישיים ובעיות המטרידות את רובינו. אני מודה שבתחילה הייתי מעט סקפטית, כי תמיד אנחנו חזקות בפתרן מהיר של בעיות ויש לנו תשובות ועצה לכל דורש ,אך במהלך הקורס ככל שהתקדמנו יותר עם הכלים והטכניקות והתרגילים אכן הרגשתי שנוצרה כאן שפה חדשה ומדהימה,הבנתי והפנמתי שאכן שינוי – משמעותו תהליך עם הרבה השקעה.
אהבתי מאוד את התהליך המתבצע ,את ההקשבה את הדגש על מתן המקום למטופל ואת הצעדים והניווט לכך שהפתרון יגיע הקורס הקנה לי כלים ,וארצה לישם אותם בעצמי וכן באנשים הקרובים אלי .בעבודתי הנוכחית ניתן לקחת נקודות ולהעזר בהן .
מירב, אני מודה לך מאוד על העברת הקורס בצורה מקצועית עניינית ומלאת חן .אישית אני מרגישה נשכרת ומחוזקת. למדתי רבות ועל כך תודות.
מזכרת רבקה, אחות, שירותי בריאות כללית, קורס מיומנויות אימון בריאות לאחיות, מחזור 6,בלינסון

לאחר השתתפותי בקורס, הגעתי למספר הבנות חשובות על עצמי. קודם כל הצלחתי להבין ולהגדיר במילים מה מטרת החיים שחשובה בשבילי ואני בטוחה יותר מאי פעם בחיי שאוכל לממשה. הקורס עזר לי להסתכל אחרת על החיים וגם על היכולות שלי. פתאום הכל נראה לי אפשרי. בילדותי חונכתי פחות לחלום ויותר להתרכז בדברים מעשיים. היום, קיבלתי הסתכלות אחרת על החיים שאומרת שגם חלומות יכולים להיות מאוד מעשים וצריך רק לדעת לתרגם אותם למציאות וזה השינוי הגדול ביותר שעברתי במהלך הקורס.
ילנה קורצר, עו"ס ומאמנת אישית,שירותי בריאות כללית, קורס אימון בריאות למאמנים, מחזור 5, ירושלים

קורס אימון לבריאות הוא מתנה עבורי בפן האישי והמקצועי. הלימודים עזרו לי לעלות את הביטחון העצמי שלי והיכולת להאמין בכוחות שלי. הקורס הפך מושגים תיאורטיים לכלים פרקטיים, לדוגמא אמפטיה, הקשבה, ניסוח מחדש. מהלימודים שלי אני לוקחת:- שימוש בצעדים קטנים SMART להשגת יעדים ומטרות. – חשיבות חיבור לאמונות, ערכים, חלומות אשר משפיעים בתהליך השינוי. המושג "חזון" ושימוש בו באופן אישי. במהלך הקורס למדתי ואני משתדלת ליישם שאלת שאלות ממוקדות, אשר בעצם פעמים רבות מכוונות את המטופל להגיע לפתרון המתאים ביותר עבורו בעיתוי הנוכחי. בעבודה שלי במרכז לגמילה מעישון התחלתי להשתמש במעגל השינוי וראיתי שזה מחזק אותם בתהליך הגמילה. למדתי שלא כל מטופל מעשן ברגע נתון זה, לאחר שיחה איתי ירצה לשנות משהו בהרגלים, מפני שישנם מחסומים שונים -קוגניטיביים, רגשיים, התנהגותיים, סביבתיים-אשר מעכבים אותו. לפעמים רק שאלה נכונה אחת מעלה את המודעות ומהווה התחלה של השינוי.
אלה לודנסקי, אחות, מכבי שירותי בריאות, קורס מיומנויות אימון בריאות לאחיות,מחזור 7, וולפסון

באופן אישי בזכות הקורס אני לומדת לפרגן לעצמי.. הקורס הזה חידד אצלי תחושה שצריך להרפות ברצון לעזור לקרובים, הבנה כי אני לא יכולה להחליט בשבילם ולעשות במקומם. הודות לקורס היום אני משתדלת לא לדחוף ולא לייעץ, אבל מציעה את העזרה למקרה שירצו לפנות אלי. אני רגועה יותר.
השינוי המקצועי מתבטא בכך שאני שמה לב יותר למה אני אומרת ואיך אני אומרת, מרבה להשתמש בשאלות פתוחות ולא סגורות. אני נותנת יותר מקום לביטוי מילולי של המטופל, משתמשת יותר בהקשבה אימפתית. גם לפני הקורס השתמשתי בהקשבה עם מטופלים אך לרוב הגישה שלי הייתה פטרנליסטית: ידעתי מה טוב ומה לא טוב עבור המטופל, מה צריך לעשות ואיך, נתתי ייעוץ בהרבה מקרים. היום אני מאוד משתדלת להימנע מלתת ייעוץ ואם כן, מבקשת רשות מהמטופל. אני מנסה להבין את האמביוולנטיות ולנסות ללמוד ממנה על המטופל, על החוזקות והחולשות שלו. אני רואה בשיחות עם מטופלים איזו עוצמה יש לערכים ועד כמה הם יכולים להית מניעים לשינוי.
סטלה רבין, אחות סכרת, מכבי שירותי בריאות, קורס מיומנויות אימון בריאות לאחיות,מחזור 7, וולפסון

ממפגש למפגש הרגשתי שהתכנים שהעברת והשיחות שלנו עשו אותי אדם יותר מאושר עם הסתכלות הרבה יותר אופטימית על החיים,האווירה בבית השתנתה לגמרי, גם בעבודתי הרגשתי שחל שינוי ניכר בתפיסה של המקום עצמי שלי. אני עובדת בצוות רב-מקצועי אשר מטרתו לעזור למטופלים עם מחלות כרוניות בהתמודדות עם מחלתם. כבר הרבה זמן ליוו אותי תחושות של תסכול כי רוב העבודה התמקדה ברדיפה אחר המדדים. בתקופה של הקורס הבנתי שביכולתי להביא לשינוי החשיבה שלי ולשינוי בחשיבה של הסובבים אותי הרגשתי שאת הערך המקצועי שלי אוכל לחזק באמצאות הפיכה של השיחות שלי עם המטפלים מייעוץ להקשבה. גילוי האמפטיה כלפי מטופלים, גישה לא שיפוטית, התחברות לחוויות חיוביות, הגברת מוטיבציה פנימית – כל אלה אני לוקחת לארגז הכלים המקצועיים שלי ומקווה שזה יגדיל את הסיכויים של המטופלים שלי לשינוי מוצלח יותר. מירב, יקרה! אני שמחה שנפלה בחלקי הזדמנות להכיר אותך – את בן אדם מיוחד. מודה לך על כל ההשקעה שלך בפגישות, על ההקשבה, על הפתיחות והבנה.
טטיאנה בן יצחק, אחות, חדרה, קורס מיומנויות אימון בריאות לאחיות,מחזור 7, וולפסון