עוד טיפים לירידה במשקל

  1. ראו את הסוף – דמיינו את עצמכם ואת החיים שלכם כשאתם רזים. מצאו זמן מדי יום או כמה ימים לראות אתכם בדמיונכם כשאתם במשקל הרצוי. החליטו לפעול. ועשו זאת מתוך רצון, התמדה וחשיבה חיובית.
  2. תכננו וארגנו את מזונותיכם – ערכו קנייה מתוכננת עם רשימה מסודרת של מאכלים מתאימים: הרבה ירקות, פירות, פחות ממתקים ועוגות. נסו לדאוג לגיוון האוכל. הקלו על עצמכם והקפידו לסלק כל פיתוי אפשרי מארונות המטבח שלכם, שעשוי לגרום לכישלון דיאטה בקלות. וותרו לעצמכם – מדי פעם אפשרו לעצמכם להתפנק במידה קטנה של מאכלים שאתם אוהבים.
  3. למדו לנטרל מחשבות שליליות– אם יום אחד היה פחות מוצלח, אם בעבר לא כל כך הצלחתן לשמור על המשקל, אם יש סוגיה רגשית מכאיבה – נסו לראות את הצדדים הטובים, מה אתם לומדים מכך ומה ההזדמנות הטמונה בעניין.
  4. הרבו בירקות, העדיפו פחמימות מורכבות – ירק או סלט בכל ארוחה, 9 מנות ירק ביום, ירקות כחטיפים : להניח ירקות חתוכים על השולחן, מול הטלוויזיה, עדיף לאכול סלט לפני האוכל, להכין סלטים מראש, מאכלי ירקות מבושלים : מרקים, שקשוקה, חציל בטחינה, אנטיפסטי. לנסות עוד סוגי ירקות – קולורבי, ארטישוק. הפחיתו פחמימות פשוטות ושומנים – הקפידו לבסס את תזונתכם על פחמימות מורכבות, ולא מזקקות כגון: אורז מלא, לחם מקמח מלא, תפוחי אדמה, שיבולת שועל, פסטה מקמח מלא ועוד. הימנעו מצריכת פחמימות מזוקקות כגון: שוקולד, סוכר לבן, משקאות קלים וממותקים, ממתקים, דברי מאפה, ועוד. הפחיתו בצריכת מזון, העתיר בשומן רווי. הפחיתו את צריכת המלח .הימנעו ממזון מטוגן וצריכת שומני טראנס.
  5. איכלו ארוחות קטנות – הקפידו לאכול שלוש ארוחות מלאות בכל יום, ועוד 3 ארוחות קטנות ביום ואל תדלגו על ארוחות. דילוג על ארוחות גורם לגוף לאגור שומן, לפרק שרירים ולחסוך בהוצאת אנרגיה.
  6. הרבו לשתות – הקפידו לשתות 12 כוסות של מים ביום (מים מסייעים להפחתת המשקל). הפחיתו בשתיית משקאות מוגזים, ממותקים ואלכוהוליים, הפחיתו בכמות צריכת משקאות מעוררים, כגון: שוקו, קפה ותה.
  7. ייחדו זמן לפעילות גופנית סדירה – בחרו פעילות אהובה שאתם נהנים ממנה, הקפידו שהפעילות תכלול גם פעילות אירובית : חצי שעה לפחות 3 פעמים בשבוע.
  8. מצאו סביבה תומכת – מסגרת קבוצתית, חבר/ה, בן/בת זוג, ששם תוכלו לחלוק, להתייעץ וגם להתחייב ליעדים שלקחתם על עצמכם. קיבעו לעצמכם יום שקילה קבוע.
  9. בדקו מה הצורך שהאוכל בא לספק – אם מדובר בצרכים נוספים מלבד שובע ואנרגיה, נסו למצוא פתרונות נכונים יותר למילויים. למשל אם אני עצובה או מוטרדת, יתכן ששיחה על כך ,כתיבה ביומן או חיבוק מאדם אהוב יכולים לעזור יותר טוב מאוכל.
  10. הגדילו את המודעות שלכם – נהלו יומן אכילה, קראו ספרות או מחקרים חדשים על בריאות, למדו על השפעת המזון ופעילות גופנית על גופנו ונפשנו. בקרו אצל הדיאטנית או מצאו מידע באינטרנט.

נכתב על ידי מירב בית-און, מאמנת אישית לבריאות ואיכות חיים,
בסיוען של בנות סדנת אימון לירידה במשקל, הנהלת הכללית, מרץ 2009