טיפים לירידה במשקל

אכלו לאורך כל היום – ככה תמנעו תחושת רעב קיצונית ותמנעו מעצמכם להתנפל על האוכל ולטרוף הרבה יותר קלוריות.

הסתובבו עם חטיף אנרגיה – פרי, פירות יבשים או קרקרים בתיק. כדי לא להגיע לרעב קיצוני שמוביל לאכילת יתר.

בצעו פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע – פעילות גופנית תורמת לשמירה על אורח חיים בריא ולשמירה על המשקל. פעילות גופנית תורמת להגברת קצב חילוף החומרים. ריצה היא הספורט הכי מרזה. אם אתם מתקשים בכך – לכו.

דמיינו עצמכם מתנהגים "רזה" – לפני אירועי אכילה כמו ארוחת יום שישי, ארוחת בוקר בבית המלון או אירוע משפחתי דמיינו את האירוע וראו את עצמכם אוכלים באופן מאוזן. דמיינו את התחושה הטובה מעצם האכילה הנכונה. אם תצליחו לדמות בפרטי פרטים את החוויה הרצויה – תצליחו לגרום לה לקרות.

גייסו את תמיכת בני המשפחה – הם אלה שאוכלים איתכם והם אלה שקונים בסופר. בקשו מהם לעזור לכם לעשות סלט ולתמוך בכם בתהליך.

דאגו שתמיד יהיה לכם מרק או תבשיל ירקות טעים במקרר – כשאתם מגיעים הביתה אחרי יום ארוך תחכה לכם מנה חמה וטעימה ותוכלו להשביע את רעבונכם בדרך לא משמינה ומזינה.

היכנסו למסגרת – כשמעורב בתהליך אדם נוסף תהיה לכם תחושה של מחויבות. בנוסף המסגרת תספק לכם עצות, ידע, תמיכה והשראה שיסייעו לכם בהתמודדות עם השינוי.

אכלו מאכלים שטעימים לכם – אם לא תהיה לכם תחושת סיפוק מהאכילה לא תרגישו שובע. עליכם להכיר את תחושת השובע ולזהות אותה, כדי שתדעו מתי להפסיק לאכול.

אל תעשו דיאטה – הקשיבו לגופכם – לא כדאי לנסות לאמץ תפריט קיצוני שלא תוכלו לעמוד בו. רוב הדיאטות אינן מסתיימות בהרזיה אלא בשבירת דיאטה. במקום לציית לתפריטי דיאטה שונים, הישמעו לתחושות הרעב והשובע שהגוף משדר לכם ולמדו לאכול נכון.

אל תאכלו מתוק בבוקר – אכילת סוכרים או פחמימות מעוררת את הרעב.

אל תכניסו אויבים הביתה – מאכלים מפתים עבורכם כגון בורקס, עוגת שמרים או גלידה עדיף לא להכניס הביתה.