השיטה הכי קלה בעולם לחיות אהבה כדרך חיים

לרגל יום האהבה, כמה מחשבות על אהבה כדרך חיים.
וגם על השיטה הכי קלה בעולם לחיות ככה.

עבורי, אהבה כדרך חיים מתחילה בי. משמעה לאהוב את עצמי גם אם אני לא מושלמת ובעיקר כשאני לא מושלמת. לקבל ולהיות שלם עם עצמך,עם הגוף שלך ועם חייך גם אם יש דברים שהיית רוצה שיהיו אחרת. כך, אם אתה רוצה לעשות שינוי אתה עושה את זה כי אתה אוהב את עצמך ולא כדי לאהוב את עצמך.

באותו אופן, אהבה כדרך חיים משמעה עבורי לאהוב את הזולת למרות שאינו מושלם. גם אני לא מושלמת. אף אחד לא מושלם. וזה קל יותר כשאתה מבין שהדברים המרגיזים בזולת הם מראה המשקפת לך את המקומות בהם אתה בעצמך יכול לצמוח. אז הזולת הופך להיות מורה ואתה מפסיק לרצות ולנסות לשנות אותו. דווקא אז השינוי מתחולל מאליו.

ונתקדם הלאה לעולם. אהבה כדרך חיים משמעה לאהוב את כל מה שקורה לך. גם את הדברים הפחות נעימים והקשים. כי מי יודע מה באמת רע ומה טוב. המציאות לימדה אותי שרע יכול להפוך לטוב וטוב לרע. .

נשמע קשה. כן אם חושבים לרגע על יום טיפוסי ועל עוגמות הנפש שהוא מספק לנו כשדברים לא קורים כמו שאנו רוצים שיקרו ואנחנו מרגישים מאוכזבים מעצמנו, מגופנו, מקרובינו ומסביבתנו. איך עושים את זה? איך חווים אהבה כדרך חיים? איך מיישמים אהבה כמצב תודעתי?

אני לא מתיימרת לדעת איך עושים את זה. אבל אני יכולה לספר לכם על השיטה הכי פשוטה לחיות מתוך אהבה. זו שיטה שמגיעה מהוואי וקוראים לה הו'אופונופונו והיא מלמדת שכדי להגיע למצב של שלווה ואהבה, ראשית יש להכיר בכך שכל מה שאנו חווים – מקורו בנו – או ליתר דיוק בזיכרונות ובאמונות שלנו.

בואו נעמיק לרגע: מדי רגע אנחנו נחשפים למיליוני חלקיקי מידע אבל קולטים רק אחדים מהם. לכן אין לנו מודעות ממשית למה שקורה סביבנו בכל רגע נתון אלא רק לחלק שאנו תופסים.אם כן, מה מכתיב לנו מה אנו קולטים ומה לא? הזיכרונות והאמונות שלנו, שמתפקדים כעדשה שדרכה אנו קולטים את המציאות. קלטנו בעיה – משמע, משהו בנו קלט בעיה. הטרגדיה, לפי השיטה, היא שאנו לא מבינים שמקור הבעיה הוא תמיד בנו. ואם מקור הבעיה הוא בנו – גם הדרך לריפוי מתמקדת בנו, במה שקורה בפנים, תוך שאנו מניחים למה שקורה בחוץ.

אז איך עושים את זה? איך מרפאים את עצמנו? על מנת לחיות בשלווה ובאהבה השיטה מציעה לנו 4 משפטי מנטרה שכדאי להשתמש בהם בינינו לבין עצמנו בכל רגע שמאיים על שלוותנו ובכלל לפני כל פעילות, כמו למשל פגישה או שיחת טלפון חשובה. המשפטים הם: "אני אוהב אותך" ,"אני מצטער", "אנא סלח לי" ו "תודה". זהו. פשוט.

ובכל זאת קצת הסבר: המשפטים "אני מצטערת" ו"אנא סלח לי" מופנים לפי השיטה ליישות האלוהית ומשמעם שאני מודעת שהבעיות שלי נוצרות כתוצאה מזיכרונות מהעבר ומכירה באחריותי עליהם. להגיד "אני אוהב אותך" ו"תודה" לזיכרונות, בכל פעם שעולה בעיה, עוזר לפי השיטה למחוק אותם, להרפות מהם ולהגיע למצב של ריקות והשראה.

לפי ההואופונופונו תרגול אהבה עצמית באמצעות המשפטים הללו היא הדרך הטובה ביותר לשפר את עצמנו וכשאנו משפרים את עצמנו אנו משפרים את העולם.

תודה שקראתם,
אני אוהבת אתכם (-:

מירב בית-און
מאמנת לבריאות ואיכות חיים
מנהלת Medicoach
ביה"ס ללימודי אימון בריאות ואיכות חיים

לרשימת קורסי האימון לבריאות הקרובים לחצו – קורסים