עקרונות לתזונה נבונה

מאת: מירב בית-און, מאמנת לבריאות.

מה?

  1. להוריד: קפה, תה, משקאות מוגזים, משקאות ממותקים, חלב, קמח לבן, סוכר, בשר אדום, מזון מעובד, טיגון בשמן (ריאלי לפעול לפי עקרון 80/20 –לפחות 80% מהזמן לוותר על המאכלים בקטגוריה הזאת)
  2. להוסיף: 8 כוסות מים ליום, תה צמחים, ירקות ופירות טריים ומבושלים (בישול/צלייה/אפייה מועטים כדי לשמור על ויטמינים מינרלים ואנזימים), עלים ירוקים (חסה, תרד, פטרוזיליה, מנגולד) קמח מלא (חיטה מלאה, חיטת דורום, ירבוז)דגנים מלאים (אורז בסמטי,אורז מלא, בורגול, שיפון, דוחן, קינואה, שיבולת שועל), שעועית (אזוקי, חומוס, לבנה, עדשים), שומנים טובים (אבוקדו, אגוזים וגרעינים).
    למיטיבי בריאות – שייק ירוק (עלים ירוקים ופרי) אחד ליום לפחות.

מתי?

  1. ארוחת בוקר כן חשובה – שעה מזמן הקימה. במקום קפאין לשתות מים חמימים עם מעט לימון סחוט ואח"כ תה צמחים.
  2. לאורך היום לפי רעב ושובע – להתחיל לאכול כשרעבים (לא מורעבים) להפסיק לאכול כשמרגישים כמעט שבעים (לא מלאים)
  3. עדיף להפסיק לאכול כשעתיים לפני השינה (עדיף ללכת לישון עד 22:30 לכל המאוחר)

כמה?

  1. עד שכמעט שבעים. השובע מגיע 20 דקות מסיום הארוחה
  2. עדיף מספר ארוחות קטנות ביום (6-7) מאשר מעט (1-2) ארוחות גדולות – כל אחד לפי סגנון חייו.

למה?

  1. אוכלים כי רעבים. לא רעבים – לא אוכלים (שוב, רוב הזמן…)
  2. אם עצובים, כועסים, נרגשים, משועממים… – כדאי למצוא דרך אפקטיבית להתמודד עם רגשות.

איך ואיפה?

  1. בישיבה, מצלחת, לאט, לתת תשומת לב לאכילה, לטעמים ולתחושות הגוף.

יודעים את הרוב, אבל קשה ליישם?
צרו קשר עם מדיקואצ' ונתאים לכם מאמן בריאות מוסמך באזור מגוריכם, 03-7313939

שיהיה לבריאות,

שלכם,
מירב בית-און
מאמנת בריאות
מנהלת Medicoach
www.medicoach.co.il
03-7313939