טיפים לירידה ושמירה על משקל בריא

  1. התמקד/י ביעדים התנהגותיים מציאותיים שניתן לשמר אותם – חשוב לקבוע יעדים שמתאימים לאופי ולאורח החיים שלנו.
  2. תרגל/י חשיבה חיובית כלפי אוכל – כשאנשים קוראים לאוכל שהם אוכלים "רע" או "ג'אנק פוד", הם בדרך כלל חשים רגשות אשם לגבי מה שאכלו. לעיתים רגשות אשם אלו גורמים לנו לאכול יותר מאותו אוכל. אפשר לקרוא לאוכל "אוכל יומיומי" (במקום טוב) ואוכל של "מדי פעם" (במקום רע).
  3. עשה/י את המיטב כדי לאכול לאט וליהנות – זה אמנם דורש תרגול, אך אכילה איטית תגרום לנו לצרוך פחות אוכל.
  4. אכילה ללא רעב – כולנו אוכלים לעיתים גם אם איננו רעבים. מדי פעם זה בסדר, אך יותר מדי פעמים של אכילה ללא רעב עלול להוציא את אכילתנו מאיזון. עשה/י כמיטב יכולתך לבדוק עם גופך לפני האכילה האם את/ה באמת רעב/ה.
  5. עשה/י כמיטב יכולתך לא להיות רעב/ה מדי – זה די קל להיגרר אחר עומס היום והעבודה ולהתעלם מהסימנים שגופנו משדר לנו אודות רעב הולך ומתגבר. כאשר זה קורה, קשה לנו לאכול לאט ואנו יכולים בקלות לאכול יותר ממה שאנו באמת רוצים.
  6. תכננ/י מראש כך שיהיה לך אוכל מתאים לעת הצורך – לעיתים אין לנו גישה לאפשרויות רבות של אוכל. היות ואנו עסוקים, אנו יכולים להשאיר את ההחלטה מה לאכול עד לרגע האחרון. במצב זה, קל יותר להשיג כל אוכל זמין, גם אם אנו לא ממש רוצים לאכול אותו. אם זה קורה לך הרבה, תכנן מראש, ולפני היציאה מהבית ארגן איתך כמה מאכלים שאתה בוחר מראש.
  7. הפחת/י את צריכת השומן – מותר וכדאי לצרוך שומן בתזונה שלנו, במיוחד את השומן שמקורו בגדים, אגוזים, שמן זית ואבוקדו. אולם, אנשים רבים צורכים יותר שומן ממה שגופם זקוק.
  8. הענק/י לעצמך – אם אנו נותנים לאחרים ללא דאגה לעצמנו אנו הופכים למתוסכלים ומרוקנים. כפי שאנו נותנים מעצמנו למשפחתנו, חברינו ועבודתנו, עלינו לדאוג לתת גם לעצמנו.
  9. אל תבלבל/י בין הרעיון של להיות "רזה" לבין הרעיון של להיות במשקל הנכון – בריאות וחיוניות באות בכל סוג של משקל וחשוב להיות במשקל הבריא ביותר שאנו יכולים להשיג ולשמור להבדיל מלהתמקד בלהיות רזה בכל מחיר. על ידי דאגה לעצמנו ולגופנו בדרך הטובה ביותר האפשרית, משקלנו יגיע לרמה הבריאה ביותר האפשרית.
  10. חפש/י דרכים והזדמנויות לפעילות גופנית – פעילות גופנית ידועה כבעלת יתרונות בריאותיים רבים. מחקרים מראים כי פעילויות גופניות קטנות נצברות במשך היום וכי כל פעילות פיסית שאנו יכולים לעשות היא בעלת ערך.

חברת Medicoach מתמחה בתחום האימון לבריאות ואיכות חיים . לפרטים ולקביעת פגישת אימון ראשונה ניתן ליצור קשר דרך המייל info@medicoach.co.il או בטלפון: 03-7313939. ב ה צ ל ח ה !